Aktivita, ktorú robili šiestaci má názov „Hráme sa na Ezopa“. Žiaci sa oboznámili s knihou Ezopove bájky, zopakovali si pojem bájka a jej znaky. Prečítali si jednu bájku, vypísali si postavy – zvieratá a ich charakteristické vlastnosti, na ktoré poukazovala a zosmiešňovala bájka. Potom samostatne čítali bájky a vypisovali si zvieratá z nich a ich vlastnosti. Následne si vylosovali príslovie, vybrali si postavy zvieratá a vymysleli bájku s ponaučením – príslovím. Následne si bájky čítali a vytvorili knihu svojich bájok do knižnice.
Siedmaci robili aktivitu pod názvom „Rozospievaj sa v knižnici“. Žiaci sa rozdelili do skupín a tvorili nový text piesne. Ako vzor im poslúžila skladba Ulica od skupiny Elán. Každá skupina pracovala na inej časti textu, nakoniec to spojili dokopy a vytvorili celok. Ich témou bola knižnica a jej význam pre nich. Pred samotnou tvorbou textu sme so žiakmi vyvodili kľúčové slová, ktoré im pomohli vytvoriť text.
Žiaci ôsmeho ročníka robili dve aktivity, 8.A a 8.C mali aktivitu pod názvom „Mysli, vymysli“ a žiaci z 8. B robili „ Začítaj sa“. V oboch prípadoch sa žiaci rozdelili sa do dvojíc alebo trojíc.
V aktivite „ Mysli, vymysli“ si každá dvojica alebo trojica vyžrebovala jeden literárny žáner a vytvorila konkrétny literárny útvar podľa vlastnej fantázie. Vytvorené texty následne prečítali spolužiakom, ktorí sa snažili zaradiť text do literárneho žánru, potom vymenovali charakteristické znaky daného žánru.
Žánre, s ktorými pracovali: rozprávka, báj, bájka, balada, rozprávanie, povesť, legenda, komiks, báseň, fantasy a nonsens.
Žiaci, ktorí robili aktivitu „Začítaj sa“ pracovali tiež vo dvojiciach. Pripravili si do makety knihy informácie o nimi vybratej slovenskej knihe, ktorú odporúčajú prečítať si žiakom z našej družobnej školy v nemeckom Dortmunde. Potom svoje odporúčania odprezentovali spolužiakom a zdôvodnili svoj výber. Hotové diela neskôr vystavia pred školskou knižnicou.
Žiaci deviateho ročníka robili aktivitu pod názvom „Tajnosti slávnych“ Deviataci sa tiež rozdelili do dvojíc, v ktorých následne pracovali. Najprv si ako dvojica losovali svoju literárnu postavu, s ktorou potom robili interview. Mali na výber: Annu zo Zeleného domu, Hercula Poirota, Malého princa, E. T. mimozemšťana, Percyho Jacksona, Mauglího, Konštantína a Metoda, Robinsona Crusoa, Lochnnenskú príšeru (Crusoe z kniha Ja a moja príšera), Zuzanku Hraškovie, Starého otca (z poviedky Do konca od J. G. Tajovského), Šárku z Poškolákov (G. Futová). Interview si skupiny pripravili písomne a pred triedou ich aj prečítali. Ich spolužiaci potom hádali o koho ide. Po prečítaní jednotlivých interview žiaci vytvorili školský časopis s názvom Tajnosti slávnych. Časopis bude v knižnici čakať na svojich zanietených čitateľov.
Pridaj komentár